Norge i dag!

Min Gud er god han ønsker ingen vondt, han ønsker at alle mennesker skal ha det godt, tilgi hverandre, slutte fred med hverandre og gjøre sitt beste for at det skal være fred på jorden.
Ikke en vond og grusom verden der en selv graver til seg alt av verdier og ønsker å ha æren for det, men deler av det en har og hjelper med det en har.

Samfunnet har fått så feil syn på ting spesielt i det siste synes jeg. Ta familien. Mann, kone og 1,6 unger det er det som er normalen. Nja.. Var normalen. Nå er det heller skilte foreldre og barna er en kasteball/premie. Jeg har ikke noe erfaring på dette men det er sånn jeg ser det i hvert fall. Familien er i forfall. Nå vil de ha igjennom at mann og mann kan gifte seg i kirka på samme måte som mann og dame. Og dette skal stortinget bestemme? Så de kan begynne å praktisere homofile ekteskap i kirka. Dette strider helt mot det bibelen sier.

Samfunnets holdning til feks. abort, mote, sex og mye annet er helt forvridd i forhold til det som bibelen sier. Moten sier jo tynnere jo bedre, abort er ikke drap og ha så mye sex som mulig med så mange som mulig. Jeg mener Rune Rudberg er en tulling! Disse tingene og mer er ikke i overensstemmelse med det Gud og Bibelen sier. Vanlige folk leser Bibelen hver dag gjennom oss kristne. Vi må gjøre Jesus mer synlig gjennom våre liv og handlinger. Ja, vi skal være I verden, men ikke AV verden. Dette vil si at vi ikke nødvendigvis skal gjøre alt det alle andre gjør men gjøre det bibelen sier.

Jeg sier ja til ekteskapet, mellom mann og kvinne. Ja til livslang kjærlighet. Ja til gode og sunne verdier. Det er dette som kan gi troen på kjærlighet, romantikk og livlangt ekteskap tilbake til til barn og unge. Ja til familier som er trygge for barna og de får en sunn og god oppvekst med begge foreldre.

Hva bruker jeg tiden min på? Bruker jeg den rett? Kan jeg bruke den annerledes? Hvordan vil Gud jeg skal bruke tiden min? Hva mener verden? Vil jeg forandre prioriteringene mine?

Dette er spørsmål som jeg har tenkt bittelitt på i det siste. Camilla Fjeldstad skrev en bra post om det. Jeg bruker garantert mye av min tid på ting jeg ikke burde brukt tid på! Facebook, MSN, data generellt og TV. Facebook tar utrolig mye tid. Det er rart med det at man kan bli avhengig av en nettside! Mens jeg skriver denne posten sitter jeg faktisk både på MSN og på Facebook mens jeg ser på TV! Jeg burde vel egentlig heller ha lest i bibelen og fått noe god input den veien, men hver gang tanken kommer så skjer det noe annet og så blir det bare med tanken. Ja jeg tror Gud vil at jeg skal bruke tiden min bedre. Endre noen ting sånn at jeg kommer nærmere han. Vil jeg forandre prioriteringene mine? Det er et helt annet spørsmål.

Gud er evig kjærlighet og han ønsker oss alt godt. Jeg kan komme til Jesus med alt, om det er nederlag eller seire. Han døde for meg! Jeg kunne bare ønske at jeg kunne gi 100% av livet mitt tilbake til han. At jeg forsto hva han ville med akkurat meg. Med mine feil og mangler. Han ville ha meg med til himmelen. Jeg er reddet, satt fri! Fra dødens lenker, fra evig pine! Klarer jeg å fatte dette? Egentlig ikke men jeg prøver. Jeg vet jeg skal til himmelen! Når jeg dør skal jeg ikke bare «forsvinne» jeg skal til evig fest i himmelen! Så herlig! Jeg kunne bare ønske at flere forsto hva Jesus gjorde på korset for de! Gud ofret sin egen sønn for all alle folkeslag kan komme til himmelen!

Ta verden men gi meg Jesus

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.